Zeama de varza – Beneficii pentru sanatate

176

Zeama de varza – Beneficii pentru sanatate. Este apreciata in toata lumea datorita proprietatilor nutritionale deosebite. Varza murata se crede că a provenit din China acum mai bine de 2.000 de ani. Pe atunci, fermentația a fost una dintre metodele folosite pentru a împiedica alimentele să se strice rapid.

Pe vremuri, zeama de varza murata era folosita ca leac pentru mai toate afectiunile sezonului rece.

Zeama de varza murata este extrem de sanatoasa. Aceasta e bogata in vitamina C (mai multa decat in portocale), A, B1, B2, B3, B6 si B9 (acidul folic) si E, magneziu, potasiu, fier, iod. Acidul lactic din zeama de varza murata este o bacterie descoperita si folosita ca ferment de cel putin 2.000 de ani, avand un efect inhibitor asupra microbilor din intestine si fortifica sistemul imunitar.

  • Este nutritionala

Este deosebit de hranitoare deoarece este supusa fermentatiei. Proces in timpul careia microorganismele de pe varza isi digera zaharurile naturale si le transforma in dioxid de carbon si acizi organici. Fermentația varzei creează condiții care promovează creșterea probioticelor benefice, care se găsesc și în produse precum iaurtul și kefirul. Probioticele sunt bacterii care oferă beneficii puternice pentru sănătate. De asemenea, ele fac alimentele mai digerabile, ceea ce crește capacitatea intestinului de a absorbi vitaminele și mineralele pe care le conțin.

  • Îmbunătățește digestia

Se spune că intestinul tău conține peste 100 de trilioane de microorganisme sau „floră intestinală”, care este de peste 10 ori mai mare decât numărul total de celule din corpul tău. Varza murata nepasteurizata contine probiotice, bacterii benefice, care actioneaza ca prima linie de aparare impotriva toxinelor si bacteriilor daunatoare. De asemenea, vă pot îmbunătăți digestia și starea generală de sănătate.

Probioticele ca cele din zeama de varza,  poate ajuta la îmbunătățirea echilibrului bacterian în intestin după ce a fost deranjat de consumul de antibiotice. Acest lucru poate ajuta la reducerea sau prevenirea diareei provocate de antibiotice.

Cercetările arată că probioticele ajută la reducerea gazelor, balonarii, constipației, diariei și simptomelor legate de boala Crohn și ulcer.

  • Stimulează sistemul imunitar

Zeama de varza este o sursa de probiotice si nutrienti care stimuleaza imunitatea. Pentru început, bacteriile care populează intestinul pot avea o influență puternică asupra sistemului imunitar. Probioticele găsite în zeama de  varza pot ajuta la îmbunătățirea echilibrului de bacterii în intestin si vă ajută să vă păstrați intestinul sănătos.

Menținerea unei flore intestinale sănătoase ajută la prevenirea creșterii bacteriilor dăunătoare și poate chiar stimula producția de anticorpi naturali. În plus, consumul regulat de alimente probiotice cum ar fi varza murata, zeama de varza, poate reduce riscul de a dezvolta infecții, cum ar fi raceala si infectii ale tractului urinar. Dacă vă îmbolnăviți, consumul regulat de alimente bogate în probiotice vă poate ajuta să vă recuperați mai repede.

Pe lângă faptul că este o sursă de probiotice,  este bogată în vitamina C și fier, ambele contribuiând la un sistem imunitar sănătos. În special, creșterea aportul de vitamina C atunci când aveți răceala obișnuită, vă poate ajuta să scăpați mai repede de simptome.

  • Vă poate ajuta să pierdeți în greutate

Consumul regulat de zeama de varza te poate ajuta sa slabesti si sa te mentii in forma. Acest lucru se datorează faptului că varza murată si zeama de varza, este săracă în calorii și bogată în fibre. Dietele bogate in fibre te tin sătul mai mult timp, ceea ce te poate ajuta sa reduci in mod natural numarul de calorii pe care il consumi in fiecare zi. Motivele exacte nu sunt încă pe deplin înțelese, dar oamenii de știință cred că anumite probiotice pot avea capacitatea de a reduce cantitatea de grăsime corpul tau.

  • Ajută la reducerea stresului și la menținerea sănătății creierului

În timp ce starea ta de spirit poate afecta ceea ce mananci, asa functioneaza si invers. Ceea ce mananci iti poate afecta starea de spirit si functionarea creierului. Un număr tot mai mare de studii au descoperit o legătură intimă între intestin și creier. Ei au descoperit că tipul de bacterii prezente în intestin poate avea capacitatea de a trimite mesaje creierului, influențând modul în care funcționează și percepe lumea.

De exemplu, alimentele probiotice,  contribuie la crearea unei florei intestinale sanatoase, care ajuta la reducerea stresului și menține sănătatea creierului. Probioticele ajuta la îmbunătățirea memoriei și reduc simptomele de anxietate, depresie, autism, și chiar tulburare obsesiv-compulsiva. Acestea fiind spuse, unii cercetători susțin că compușii din zeama de varza pot interacționa cu inhibitorii de monoaminooxidază (IMAO), un tip de medicamente prescrise pentru a trata depresia, tulburările de anxietate și boala Parkinson. Persoanele care iau aceste medicamente ar trebui să consulte medicul înainte de a adăuga zeama de varza la dieta lor.

  • Poate reduce riscul de anumite tipuri de cancer

Varza, ingredientul principal din zeama, contine antioxidanti si alti compusi benefici din plante care pot ajuta la reducerea riscului de anumite tipuri de cancer. Cercetătorii cred că acești compuși pot ajuta la reducerea deteriorării ADN-ului, la prevenirea mutațiilor celulare și la blocarea creșterii excesive a celulelor care de obicei duce la dezvoltarea tumorii.  Anumite gene sunt asociate cu un risc crescut de cancer. Expresia acestor gene este uneori modulată de compuși chimici din alimentele pe care le consumați.

Două studii recente sugerează că sucul de varză, zeama de varza și varza murată, poate ajuta la reducerea riscului de cancer prin reducerea genelor asociate cancerului.

Într-un alt studiu, cercetătorii au observat că femeile care au mâncat multă varză și varză murată din adolescență până la vârsta adultă au avut un risc redus de cancer de sân. Un alt studiu, la barbati, arata ca varza a avut efecte similare asupra riscului de cancer de prostata.

  • Poate îmbunătății sanatatea inimii

Acest lucru se datorează faptului că aceasta conține o cantitate bună de fibre și probiotice.  Ambele putând ajuta la reducerea nivelului de colesterol. Probioticele ajuta  scăderea tensiunii arteriale ușor la persoanele cu hipertensiune arterială. Mai mult decât atât, varza murată este una dintre sursele rare de menachinona, mai cunoscut sub numele de vitamina K2. Vitamina K2 este ajuta la reducerea riscului de boli de inima prin prevenirea depozitelor de calciu de la acumularea în arterele.

Un studiu, arata ca alimentele bogate în vitamina K2 reduc riscul cu 57% pentru decesul din cauza bolilor de inimă.  Studiul a fost realizat pe o perioada de 10 ani. Femeile au redus riscul de boli de inima cu 9% pentru fiecare 10 mcg de vitamina K2 consumat pe zi. Pentru referință, 1 ceașcă de zeama conține aproximativ 6,6 mcg de vitamina K2.

  • Oase mai puternice

Conține vitamina K2, care joacă un rol important în sănătatea oaselor. Mai exact, vitamina K2 activează două proteine care se leagă de calciu, principalul mineral care se găsește în oase. De exemplu, un studiu de 3 ani la femeile în postmenopauză, s- a observat că cele care au luat suplimente de vitamina K2, au experimentat rate mai lente de pierdere în densitatea minerală osoasă.

În mod similar, mai multe alte studii arata că administrarea de suplimente de vitamina K2 a redus riscul de fracturi ale coloanei vertebrale si șoldului cu 60-81%.

Daca v-a placut reteta de astazi, Zeama de varza – Beneficii pentru sanatate, aboneaza-te la Newsletter-ul nostru. Astfel nu vei rata nicio noutate culinara. De asemenea, ne poti urmari si pe Facebook , Instagram   sau YouTube.

Close

AtlasCulinar © Copyright 2020. Toate drepturile rezervate.
Close