Orez cu mazare si morcovi

33

Orez cu mazare si morcovi

Preparare5 mins
Timp de gătire10 mins
Timp total15 mins
Fel de mâncare: Mancare bebelusi 12 luni
Cuvânt cheie: diversificare bebelusi, diversificarea la bebelusi, idei mancare bebelusi
Porţii: 1

Ingrediente

  • 1 lingurita ulei de masline
  • 2 linguri morcov razuit
  • 2 linguri mazare
  • 1 ou mare, batut

Mod de preparare

  • Intr-o tigaie incingeti putin ulei de masline la foc medium. Pune morcovii si lasa-i la prajit pana se inmoaie, cca 3 minute.
  • Adauga mazarea si  2 linguri de apa. Acoperiti tigaia si  lasati sa fiarba incet cca 3 minute.
  • Puneti acum si orezul iar cand acesta s-a incalzit, adauga si oul batut.
  • Amestecati in continuu pana cand oul este prajit complet.
  • Se lasa la racit si se serveste.
  • Se pastreaza la congelator  pana la 3 zile

Notes

Pentru copii _+ 12 luni

Orez cu mazare si morcovi pentru diversificarea alimentatiei.

Mazare

Mazarea este un aliment recunoscut pentru continutul bogat de fibre esentiale in mentinerea unei digestii sanatoase. Putina lume stie ca doar o cana de mazare contine mai multe proteine decat o lingura de unt de arahide. Este considerata una dintre primele „legume verzi” care pot fi introduse in diversificarea alimentatiei bebelusului, dar necesita anumite reguli de preparare si servire, la aceasta varsta, pentru a se evita riscul inecului cu alimente.

Mazarea isi face loc in alimentatia copilului undeva intre 6-8 luni, cei mai multi specialisti recomandand-o in pragul varstei de 8 luni. Chiar daca prezinta riscuri minime de alergie, este indicata monitorizarea atenta a reactiilor copilului dupa consumul acestui aliment (poti apela la regula de 4 zile).

Mazarea este bogata in proteine si fibre, insa reprezinta si o resursa valoroasa de vitamine si minerale cu rol esential in cresterea si dezvoltarea bebelusului:

Vitamine:

• Vitamina A;

• Vitaminele B1, B2, B3 si B9;

• Vitamina C;

• Vitamina K.

Minerale:

• Calciu;

• Fier;

• Cupru;

• Magneziu;

• Potasiu;

• Fosfor.

Mazarea este un aliment pretios pentru sanatate, avand numeroase proprietati profilactice si terapeutice atat pe termen scurt, cat si pe termen lung:

• stimuleaza tranzitul intestinal lent si previne afectiunile digestive, chiar daca prezinta un usor risc de balonare;

• scade riscul de boli cardiovasculare;

• intareste oasele bebelusului si scade riscul de osteoporoza;

• imbunatateste vederea si previne afectiunile oculare;

• energizeaza organismul si intareste sistemul imunitar;

• reduce colesterolul din sange si scade riscul de hipertensiune arteriala;

• imbunatateste functiile sistemului nervos central;

• regleaza nivelul zaharului din sange, prevenind diabetul.

Mazarea poate fi strecurata in preparatele servite copilului la pranz, insa isi poate face loc si printre mancarurile de la cina, in cantitati mici.  Incearca preparatul de mai sus, orez cu mazare si morcovi.

Close

AtlasCulinar © Copyright 2020. Toate drepturile rezervate.
Close