Friteuza – sfaturi si pareri

120

Friteuza, este sau nu sanatoasa? Cum o folosim in mod corect si ce fel de retete putem prepara? Toate raspunsurile le gasesti in acest articol.

Puiul, curcanul, gogosile, cartofii si inelele de ceapa sunt exemple de alimente care pot fi gatite intr-o friteuza. In timp ce friteuzele pot fi o modalitate rapida de a gati rapid alimente gustoase, acest lucru implica in mod inevitabil utilizarea multor uleiuri fierbinți, deci trebuie sa ai grija cand folosesti aceste aparate.

Procesul de prajire implica scufundarea alimentelor in ulei extrem de fierbinte pana cand ajunge la o temperatura interna minima sigura. Cand mancarea este prajita in mod corespunzator, va fi fierbinte si crocanta in exterior si gatita in siguranta in centru. Prajirea in friteuza este foarte rapida si, atunci cand este efectuata in mod corespunzator, distruge bacteriile.

Uleiul ar trebui sa fie schimbat in mod regulat – in medie, la fiecare 8-10 utilizari – mai ales daca gatesti alimente acoperite in crusta. Respecta intotdeauna recomandarile din brosura de instructiuni.

Cred ca suntem de acord cu totii ca prajirea nu este cea mai sanatoasa, insa de departe este cea mai gustoasa si cea mai populara in multe tari.

In ziua de astazi exista mai multe tipuri de friteuze, multe dintre ele fiind capabile sa gateasca mancarea mult mai sanatos decat cele clasice, in baie de ulei.

Friteuza cu aer cald, fara niciun pic de ueli, este probabil cea mai sanatoasa varianta. Cel mai mare dezavantaj, pe lanaga pretul de achizitie, este faptul ca nu ai parte de crusta crocanta care se formeaza in mod normal, atunci cand prajim alimentele.

Probabil cel mai asociat fel de mancare pregatit la friteuza, il constituie cartofii prajiti. Alte idei de retete: pui intreg, peste, pane-uri, oua, legume, frigarui etc.

S-a sugerat recent ca folosirea uleiurilor vegetale pentru a praji alimente poate fi daunatoare pentru sanatate, din cauza producerii de substante chimice toxice (aldehide) in timpul procesului de incalzire.

Aldehidele sunt structuri organice simple – compusi care contin o dubla legatura carbon-oxigen – si sunt abundente in natura. Sunt formate in organismul uman in cantitati mici ca produse secundare ale metabolismului normal al fructozei si alcoolului. Se considera ca consumul de aldehide contribuie la aparitia unor boli precum diabetul si a bolilor de inima.

Romanii consuma prea mult ulei de floarea soarelui. Si prea multi nu il folosesc corect. E adevarat, nu ii ajuta nici etichetele, au constatat inspectorii ANPC. Incalzit la mai mult de 180 de grade, uleiul poate deveni cancerigen, poate cauza afectiuni reumatice sau inflamatorii. Dar, din cele 22 de marci analizate din comert, doar doua aveau etichete corecte.

Close

AtlasCulinar © Copyright 2020. Toate drepturile rezervate.
Close