Cosulete cu bacon si ou pentru micul dejun

215

Cosulete cu bacon si ou pentru un mic dejun spectaculos

Preparare10 mins
Timp de gătire20 mins
Timp total30 mins
Fel de mâncare: mic dejun
Cuvânt cheie: bacon cu oua, idei mic dejun, mic dejun, mic dejun simplu, reteta mic dejun, reteta simpla
Porţii: 6 buc

Echipament

  • tava de briose

Ingrediente

  • 18 felii de paine moale, pentru sandwich
  • 2 linguri unt topit
  • 12 felii de bacon, prajit
  • 6 oua mari
  • piper proaspat rasnit
  • patrunjel tocat, pentru ornat

Mod de preparare

  • Luati fiecare felie de paine si intindeti-o bine cu un facalet. Taiati-o rotund, indepartand coaja.
  • Puneti cate 3 felii de paine, presata, in tava de briose, pentru a forma un mic cosulet. Presati bine pe margine.
  • Ungeti cosuletele de paine cu unt topit.
  • Puneti cate 2 felii in fiecare cosulet si sparge cate un ou peste bacon.
  • Dati la cuptor 20-25 de minute sau pana cand ouale s-au facut.
  • Contimentati cu sare si piper si presarati patrunjel tocat pentru si mai mult efect. Aveti grija insa la sare, bacon-ul s-ar putea sa fie deja foarte sarat.
  • Pofta buna!

Cosulete cu bacon si ou pentru un mic dejun spectaculos. Se serveste alaturi de o felie de paine prajita cu unt si suc proaspat stors, de portocale.

Dupa cateva ore bune in care corpul s-a odihnit si nu s-a hranit, este momentul ideal de a-l reincarca cu energie. In engleza termenul pentru micul dejun („breakfast”) este foarte sugestiv („break” inseamna pauza, intrerupere, iar „fast”- post, adica „intreruperea perioadei de post din timpul noptii”).

Micul dejun reface necesarul de glucoza si ofera acei nutrienti esentiali pentru buna functionare a organismului, dandu-i energia de care are nevoie pe durata intregii zile.  Citeste mai multe despre importanta micului dejun in articolul de aici. 

Nutritionistii recomanda consumul de alimente cu un continut bogat in carbohidrati, fibre si proteine si in acelasi timp un aport cat mai scazut de grasimi si zahar. Carbohidratii ofera energie imediat organismului, actiunea acestora fiind completata de proteineFibrele dau o stare de satietate si astfel nu e nevoie sa mancam mai mult decat e necesar. Pe langa satietate, fibrele sustin digestia atunci cand le combinam cu lichide, prevenind constipatia si scazand nivelul de colesterol. Este important insa un echilibru intre elementele nutritive cu care ne hranim.

Alte idei de mic dejun

Daca v-a placut reteta de astazi, cosulete cu bacon si ou, aboneaza-te la Newsletter-ul nostru. Astfel nu vei rata nicio noutate culinara. De asemenea, ne poti urmari si pe Facebook sau Instagram.

Close

AtlasCulinar © Copyright 2020. Toate drepturile rezervate.
Close