5 preparate pentru copii mofturosi la mancare

457

5 preparate pentru copii mofturosi la masa. Iata aici o lista cu idei de pranz sau cina, pentru piticii dificili si fara pofta de mancare.

Copiii mofturosi la masa produc batai de cap cand vine vorba despre gatitul pentru intreaga familie. De asemenea, rateaza gusturi interesante, feluri de mancare delicioase si nutrienti importanti din alimentele refuzate.

Inainte de a trece la propunerile de astazi, iata cateva sfaturi din partea nutritionistilor de care ar trebui sa tinem cont:
1. Stabileste un orar de masa.

Fixeaza micul dejun, pranzul, un snack de dupa-amiaza si cina si respecta-le zilnic, chiar daca sunteti in weekend, in vacanta sau in vizita la bunici. Asa micutul tau va sti ca urmeaza sa mancance o data la 2-3 ore si, daca alege sa nu consume nimic la una dintre mese, o poate astepta pe urmatoarea.

2. Ofera-i optiuni alimentare diverse si atragatoare optic. 

Umple masa cu o varietate de alimente pe care vrei ca micutul tau sa le consume (legume, fructe, proteine, carbohidrati), pentru a putea lua decizii sanatoase din oferta aflata la dispozitia lui. Gateste cat mai des altceva, pentru a tine la distanta monotonia alimentara.

3. Nu-i gati lui separat.

Daca faci zilnic ceva de mancare pentru voi si altceva pentru el, pentru ca stramba din nas la ce mancati voi, cazi intr-o capcana periculoasa. Cel mic se va simti mereu in centrul atentiei si nu va incerca niciodata ceva nou. Instituie o regula clara: ce mancati voi, are si el optiunea de a manca.

4. Ai rabdare. 

Nu uita ca dureaza pana cand micutul tau accepta ceva nou. Poti incerca de 10-15 ori pana cand va gusta singur si va decide daca ii place sau nu. Deci ofera-i constant aceleasi alimente noi, lasa-l sa le atinga sau sa le simta textura in gura si nu renunta daca prima data le refuza sau le scuipa.

5. Fa cumparaturi si gateste alaturi de el.

Asa il implici in procesul de gatire, ii cedezi partial controlul, il lasi sa aleaga el reteta (din 2-3 optiuni), prazul din piata sau legumele congelate din supermarket, ii dai responsabilitati potrivite varstei (sa amestece intr-o tigaie, sa masoare ingredientele, sa spele mararul rupt din ghiveciul de pe pervazul vostru etc.), il lasi sa contribuie la un proiect din care apoi vor fi mai tentati si mai curiosi sa guste.

6. Nu insista sa termine tot din farfurie. 

Ajuta-l sa se concentreze pe a manca pana se simte satul, nu pe a termina tot.

7. Transforma masa in ceva relaxant.

Nu te stresa in legatura cu ce si cat va manca la fiecare masa si nu incerca sa il controlezi alimentar de fiecare data. Mesele in familie trebuie sa fie ceva natural, fara tipete, insistente, nervi si fara elemente care distrag atentia (televizor pornit, smartphone in mana). Parinti echilibrati inseamna copii echilibrati.

8. Fa combinatii avantajoase.

Serveste mancaruri noi, care nu-i plac (cu agust amarui sau acru) alaturi de alimentele lui preferate (dulci si sarate), pentru a-i „pacali” papilele gustative.

9. Nu il mitui cu mancarea.

E tentant sa ii spui ca, daca isi mananca mazarea din farfurie, va primi pizza diseara, dar asa nu faci decat sa valorizezi recompensa si sa transformi ce are in fata intr-un aliment neplacut. In plus, il inveti ca poate mereu apela la acest tip de santaj alimentar si risti ca toate mesele sa devina o lupta continua.

5 preparate pentru copii mofturosi
  1. Batoane de peste la cuptor. Nu uita ca mancarea gatita la cuptor este mult mai sanatoasa decat cea prajita. Pregateste o salata de legume cu forme frumos taiate care ii va atrage atentia. Reteta o gasesti aici! 
  2. Wrap cu pui si legume. Arata ca un sandwich si stim ca cei mici adora sandwich-urile. Reteta o gasesti aici!
  3. Spaghete cu sos si chiftelute. De obicei pastele sunt acceptate usor de copii. Reteta o gasesti aici!
  4. Mini quiche. Forma lor de mini prajiturele la cuptor ii vor atrage imediat. Reteta o gasesti aici!
  5. Dupa crema de legume. Da, ati citit bine! Adaosul de smantana de gatit in crema, ii da un gust dulce si stim foarte bine ca prichindeii adora dulcele. Incearca sa i-o servesti in pahar cu un pai, se va amuza si va termina toata supa fara sa-si dea seama.

Lista poate continua, trebuie doar sa dam liber imaginatiei. Tine insa cont de un ultim sfat!

Copiii nu ajung sa manance printr-un noroc.

Copiii mananca pentru ca au invatat sa manance de la parintii lor, in familie. Pentru ca diversificarea a fost facuta relaxat, cu rabdare si entuziasm din partea parintilor.

Ramaneti la curent cu toate noutatile! Te poti abona la newletter-ul nostru sau ne poti urmari pe Facebook si Instagram!

Close

AtlasCulinar © Copyright 2020. Toate drepturile rezervate.
Close